Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

Σύστημα υγείας: "Ζώα ζώντα προς σφαγή"

Η Ζωή Λιβανίου (zoitsalivaniou@gmail.com), περιγράφει τη δική της εμπειρία στο νοσοκομείο Χαλκίδας, όπου πήγε για μια τυπική εξέταση και αισθάνθηκε "ζώο προς σφαγή...".

"Το πρωί της Πέμπτης 29 του Γενάρη είχα κλείσει ραντεβού για ένα απλό τεστ ΠΑΠ. Έκοψα το χαρτάκι προτεραιότητας 8¨45 και περίμενα. Στο διάδρομο του νοσοκομείο δεκάδες άνθρωποι, άλλοι καθισμένοι στα λίγα καθίσματα και άπειροι όρθιοι περίμεναν το πολυπόθητο νούμερο από τους φωτεινούς πίνακες.

Στις 10 π.μ.και μετά από φωνές είχαν περάσει 74 νούμερα (στις τράπεζες με το ίδιο σύστημα θα είχαν περάσει 200). Τότε "κολλάει" λέει το σύστημα και δεν υπάρχει τρόπος να εξυπηρετηθούν οι δεκάδες ασθενείς από το νοσοκομείο της Χαλκίδας. Ο ηλικιωμένος κύριος έχει έρθει μου λέει από την Κήρινθο για εξετάσεις και πρέπει ή να φύγει ή να πάει έξω να τις κάνει.

Ψάχνω το διοικητή, δεν τον βρίσκω, ψάχνω στο κυτίο παραπόνων να βρω το έντυπο. Δεν υπάρχει μου λένε. Ρωτάω αν μπορώ να έχω ραντεβού άλλη μέρα μου λένε όχι. "το σύστημα" δεν μπορεί να ανταποκριθεί.

Τότε τους λέω θα φωνάξω δημοσιογράφους γιατί μόνο έτσι μπορώ να βρω το δίκιο μου τελικά. Σε χρόνο ντε τε ο φύλακας αρχίζει να Φωνάζει "παρακαλώ οι ασθενείς μπορούν να περάσουν χωρίς εισιτήριο εκτός από τις εξετάσεις αίματος".

Σκέφτηκα τον κύριο από την Κήρινθο. Αυτό είναι ένα από τα νοσοκομεία του εθνικού συστήματος υγείας. Αυτή η μεταχείριση μάς αξίζει;

Ζώα ζώντα προς σφαγή. Αυτή η επιγραφή ήταν χαραγμένη στη μνήμη μου όταν σε κάποιο φορτηγό γεμάτη από ζώα η καρότσα του τα πήγαινε προς δική μας τέρψη προς τα σφαγεία. Ένοιωσα να σκούζω ζητώντας βοήθεια από ένα δρόμο χωρίς επιστροφή. Ευχαριστώ κύριε υπουργέ για τα νοσοκομεία με ρεσεψιόν και μάνατζμεντ".
O ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: