Το ΥΠΕΠΘ έδωσε, σήμερα, στη δημοσιότητα δελτίο τύπου με το οποίο προσπαθεί να αμβλύνει την τραγική πραγματικότητα που υπάρχει στην Προσχολική Αγωγή και την οποία βιώνουν καθημερινά οι γονείς, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί.
Προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην Παιδεία και ότι όλα βαίνουν καλώς, όπως «όλα βαίνουν καλώς» στον τόπο μας κι ας βρίσκονται οι εργαζόμενοι σε απόγνωση από τη λιτότητα και την ακρίβεια, τη στιγμή που τα υπουργικά σκάνδαλα και τα δισεκατομμύρια έχουν στήσει ξέφρενο χορό γύρω μας.
Δυστυχώς, όμως, για τον Υπουργό Παιδείας τα στοιχεία και οι αριθμοί αποδεικνύουν τη ζοφερή πραγματικότητα που υπάρχει στην προσχολική αγωγή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΚΕΕ:
Στοιχεία ΕΣΥΕ - Στοιχεία ΚΕΕ
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 2003 2004
104.420 105.655
Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2003, είναι, σήμερα, νήπια μεταξύ 5 – 6 ετών, ενώ τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2004, είναι, σήμερα, προνήπια μεταξύ 4 – 5 ετών.
Είναι εμφανές ότι με τα ίδια τα στοιχεία του ΥΠΕΠΘ αποδεικνύεται ότι:
1. Από τα 105.655 παιδιά προνηπιακής ηλικίας, έχουν εγγραφεί σε δημόσια νηπιαγωγεία μόνο τα 47.675 (αν θεωρήσουμε ότι τα στοιχεία του Υπουργείου είναι πραγματικά). Δηλαδή 57.980 προνήπια βρίσκονται εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Πού βρίσκονται τα προνήπια αυτά κ. Υπουργέ; Μήπως στα χέρια της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των επιχειρηματικών συμφερόντων, που η κυβέρνηση ενισχύει με κάθε τρόπο;
2. Το συντριπτικό ποσοστό φοίτησης των νηπίων 5 – 6 ετών στη Δημόσια εκπαίδευση, η οποία έγινε υποχρεωτική μετά τη μεγάλη απεργία του 2006, αποδεικνύει την τεράστια κοινωνική ανάγκη να γίνει υποχρεωτική η δίχρονη φοίτηση στην προσχολική αγωγή , όπως άλλωστε προβλέπεται από το νόμο 1566/85.
3. Υπάρχει άμεση ανάγκη ίδρυσης τουλάχιστον 1.000 νέων νηπιαγωγείων και ο μόνιμος διορισμός αντίστοιχα 2.000 επιπλέον νηπιαγωγών. Όμως το Υπουργείο μειώνει τους διορισμούς νηπιαγωγών κατά 50% για την επόμενη διετία. Άλλη μια απόδειξη ότι το ΥΠΕΠΘ ακολουθεί μια βαθιά συντηρητική και αντιεκπαιδευτική πολιτική που οξύνει τα προβλήματα.
4. Το Υπουργείο Παιδείας στο δελτίο τύπου ισχυρίζεται ότι νοιάζεται για την ποιότητα και την υγεία των νηπίων. Την ίδια στιγμή, όμως, η πλειονότητα των νηπιαγωγείων στεγάζεται σε ενοικιασμένα μαγαζιά, σε υπόγεια σχολείων, σε προκάτ αίθουσες, και σε χώρους ακατάλληλους να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες για παιχνίδι, σίτιση, ξεκούραση, μόρφωση. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη Βουλή το ΥΠΕΠΘ, ο προγραμματισμός σχολικής στέγης για την επόμενη τετραετία είναι 82 νηπιαγωγεία υπό κατασκευή και 60 υπό μελέτη, ενώ 681 βρίσκονται σε «προγραμματισμό», δηλαδή παραπέμπονται στις καλένδες. Mάλιστα, από αυτά τα νηπιαγωγεία ελάχιστα αποτελούν νέες ιδρύσεις και η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι κτίρια για ήδη υπάρχοντα νηπιαγωγεία.
5. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, ακολουθώντας την πολιτική των προκατόχων της, που αντιμετώπισαν την απεργία των εκπαιδευτικών, το Φθινόπωρο του 2006, με σιδηρογροθιές, χημικά και θατσερισμό, προσπαθεί να απαξιώσει το ρόλο του εκπαιδευτικού κινήματος και των συνδικάτων, θεωρώντας τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και τις ανάγκες της κοινωνίας «μικροκομματικές και άγονες αντιπαραθέσεις».
Απαντάμε: Τη θεωρία της πολιτικής υποκίνησης την έχουμε ξαναδεί πολλές φορές στο παρελθόν, την υποστήριξαν όσοι ήθελαν να καταστείλουν τις κινητοποιήσεις και τις αγωνίες των ανθρώπων, για να προωθήσουν την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική τους πολιτική. Όμως, τους αγώνες τους γεννούν τα προβλήματα και οι ανάγκες. Ο «υποκινητής», λοιπόν, των κινητοποιήσεών μας είναι η ίδια η κυβέρνηση και το ΥΠΕΠΘ που καμιά θετική απάντηση δεν έχει δώσει στα αιτήματά μας. Γι’ αυτό και δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε, το επόμενο διάστημα, τους αγώνες με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα και την κοινωνία για μια πραγματική Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.
Το ΥΠΕΠΘ θα πάρει την απάντησή του την Τρίτη 23 του Σεπτέμβρη, στις 13:00, στη συγκέντρωση που θα γίνει έξω από το Υπουργείο, όπου ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, γονείς και εκπαιδευτικοί θα απαιτήσουμε απαντήσεις στα αιτήματά μας.
ΡΟΔΟ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ
Πριν από 15 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου