Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

Προλογικά

Η Συλλογή διηγημάτων μου «Νηπιακές Μνήμες πολέμου 1940-1944», αναφέρονται σε πραγματικά γεγονότα που έζησα στα χρόνια της Γερμανοϊταλικής Κατοχής 1940-1944.
Δεν ήμουν τότε, κατά την πρώτη περίοδο του πολέμου, παρά ένα ούτε ακόμα τετράχρονο νήπιο.
Κι όμως, θυμάμαι εκείνα τα γεγονότα που σφραγίζουν με δύναμη και παντοτεινά τη μνήμη αυτών που τα έχουνε ζήσει, ανεξάρτητα ηλικίας.
Κι ίσως μάλιστα, σκέφτομαι αυτή τη στιγμή πως τα παιδιά, απ’ τη νηπιακή τους ηλικία ακόμα, έχουν την ικανότητα να θυμούνται με ολοφάνερη ένταση περιστατικά που χάραξαν δυνατά τη ζωή τους, καθώς τ’ αναπλάθουν συνέχεια κι εφ’ όρου ζωής σχεδόν κάθε μέρα στη μνήμη τους, και συζητούνε γι αυτά με τους μεγαλύτερους και συνομήλικούς τους, που έχουνε παρόμοιες
εμπειρίες.
Είναι γνωστό, ότι οι μνήμες της νηπιακής και παιδικής ηλικίας μας ζωντανεύουν, κατά ανεξήγητο τρόπο, όσο περνούνε τα χρόνια.
«Οι νηπιακές μου Μνήμες πολέμου», δίνουν ξεκάθαρα την εικόνα, το πώς ένοιωσα και έζησα απ’ τη δικιά μου πλευρά, την κοσμοϊστορική εκείνη περίοδο του πολέμου στην πατρίδα μου Σκύρο.


Μάνος Φαλτάϊτς

Τετάρτη 29 Οκτώβρη 2008
Βιγλατορία του Παλαιόπυργου, Σκύρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: